Najnowsze wiadomości

19 kwietnia 2025 10:57

KOKU Sushi posiada program motywacyjny dedykowany dla kelnerów.



KOKU Sushi wprowadził nową usługę szkoleń kelnerskich, która skierowana jest do franczyzobiorców. Celem tego programu jest zwiększenie efektywności zespołów oraz wyróżnienie restauracji na rynku poprzez wysoką jakość obsługi. Ważnym aspektem jest również zadowolenie pracowników, ich motywacja i chęć do rozwoju.

– Zazwyczaj młodzi ludzie decydują się na pracę kelnerską jako zajęcie tymczasowe. Chcemy jednak pokazać im, że praca kelnera to zawód, który daje szanse na rozwijanie różnych umiejętności i zdobywanie wszechstronnego doświadczenia. Obsługa w dużej mierze wpływa na atmosferę lokalu i decyduje o tym, czy goście będą do niego wracać. Oprócz technicznych aspektów serwisu, takie umiejętności miękkie jak zachowanie się w każdej sytuacji, odpowiedni dobór słów i postawa ciała mają równie duże znaczenie - mówi Marcin Zalewski, szkoleniowiec KOKU Sushi.

Jak zwiększyć sprzedaż?

Szkolenia trwają trzy dni i odbywają się w centrali KOKU Sushi w Białymstoku. Są one składają się zarówno z części teoretycznej, jak i praktycznej. Podczas zajęć omawiane są różne tematy, takie jak sugestywna sprzedaż, upselling, komunikowanie promocji i ofert specjalnych. Kelnerzy dowiadują się także, jak powitać i pożegnać gości, jakie słowa unikać podczas rozmów oraz jak zachować się w przypadku zarzutów. Uczestnicy szkolenia poznają również tajniki dobrze zorganizowanego serwisu.

– Podczas naszych warsztatów wykorzystujemy technikę dramy, dzięki której każdy kelner może praktycznie przećwiczyć zdobytą wiedzę. Tego rodzaju działanie przynosi najbardziej efektywne rezultaty, ponieważ nie tylko utrwala informacje, ale także pozwala nam ocenić, jak się czujemy z danym komunikatem, co należy poprawić, a z jakimi zagadnieniami nie mamy problemu – wyjaśnia Marcin Zalewski.

Szkolenia kelnerskie są kolejnym elementem nowej oferty edukacyjnej skierowanej do właścicieli i pracowników KOKU Sushi. Mają na celu reagowanie na obecną sytuację w branży gastronomicznej poprzez umożliwienie szybszego dostosowywania się do zmian na rynku, lepsze zarządzanie oraz wszechstronny rozwój zespołów.

– Ważne jest, aby nie zastanawiać się, ale zacząć działać – to jest myśl, którą mam podczas zajęć i którą chcę przekazać moim kursantom. Osoby i organizacje, które są aktywne i mają wiele nowych pomysłów, nie bojąc się ich realizacji, są w stanie nie tylko przetrwać na rynku, ale także osiągnąć sukces. Jednakże, aby to się stało, konieczna jest zmiana sposobu myślenia wszystkich uczestników procesu – od franczyzobiorców, przez managerów, aż po kucharzy i zespół kelnerski. Każde ogniwo ma tutaj swoje znaczenie – powiedział Marcin Zalewski. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na gazetki promocyjne.